Slurry Seal – inaczej cienkie warstwy bitumiczne na zimno – to technologia polegająca na wypełnianiu nierówności, kolein oraz wykonaniu cienkiej nakładki (do około 2 cm.) na powierzchni remontowanej drogi przy pomocy półpłynnej mieszanki mineralno- emulsyjnej wytworzonej w specjalistycznym kombajnie.
Każde nawierzchnie bitumiczne w miarę upływu czasu ulegają zniszczeniu pod wpływem czynników atmosferycznych i natężenia ruchu drogowego. Zastosowanie Slurry Seal może przynieść znaczące oszczędności w kosztach utrzymania dróg. Dzięki tej technologii nawierzchnia pozostanie solidna, przydatna do użytku i bezpieczna. Istotne jest też to, że okres wyłączenia drogi z użytkowania, niezbędny do załatania dziur lub regeneracji nawierzchni, jest redukowany do minimum, a nawet zupełnie eliminowany.
Znacząco wydłuża się okres trwałości istniejących nawierzchni dzięki zabezpieczeniu przed skutkami starzenia i wpływem czynników środowiskowych.
Istniejące uszkodzenia nawierzchni (pęknięcia powierzchniowe, rozluźnienie nawierzchni, ubytki bitumu, zwiększona przepuszczalność wody i powietrza oraz śliskość spowodowana wypłukiwaniem lub ścieraniem kruszywa) można zniwelować, wykorzystując do tego celu nakładkę wykonaną w technologii Slurry Seal. Uzyskujemy również odporność na wpływy atmosferyczne, co zapobiega dalszej degradacji nawierzchni. Powstaje nawierzchnia trwała, zapobiegająca poślizgom i zapewniająca kierowcom zwiększony komfort jazdy. Główne materiały wykorzystywane do wykonania nakładki w technologii Slurry Seal to: wysokogatunkowe kruszywo, modyfikowana emulsja na asfalcie NYNAS i wypełniacze. Wszystkie te składniki mieszane są razem z laboratoryjną dokładnością. Drobne kruszywo użyte w mieszance służy do wypełnienia szczelin pęknięć nawierzchni. Użyty modyfikowany lateksem asfalt NYNAS powoduje, że warstwa zimą nie pęka, a latem nie odkształca się w wysokich temperaturach.
Slury Seal to technika pokrywania nawierzchni pozwalająca uzyskać jezdnie nieprzemakalne dla wody i charakteryzujące się odpowiednią przyczepnością. Ze względu na ich niewielką grubość nie mogą w żadnym przypadku służyć do rozwiązywania problemów technicznych związanych z konstrukcją nawierzchni.